Vattenläcka

Om du får en vattenläcka så ska du omgående anmäla detta till Skurupshem.

 

Vad händer om du får en vattenläcka?

Det första du ska göra är att anmäla detta till oss.
Under våra öppettider på 0411-53 64 50 eller jourtid på 010-222 26 50

Det första som händer är att fastighetsskötare kommer och konstaterar att du har en läcka och tittar på omfattningen. Fastighetsskötaren tar kontakt med VVS-leverantör.

VVS-leverantör lagar läckan antingen provisoriskt om det är under jourtid eller helt och hållet om detta går utan dröjsmål.

Därefter måste man kontrollera om det finns fukt under mattor/i väggar. Hittar man fukt så  måste fukttekniker komma och sätta en fläkt som torkar ut läckan.
Att torka ut en läcka kan ta 7-10 dagar. Den förhöjda elförbrukningen som torkutrustningen orsakar får du ersättning för av Skurupshem genom ett hyresavdrag.

Anmälan till eget försäkringsbolag

Tänk på att anmäla till ditt eget försäkringsbolag om du har fått skador på lösegendom såsom möbler eller annat. Detta är inget som Skurupshem ersätter för.

Har du frågor kring din vattenläcka så kontaktar du Boservice på 0411- 53 64 50 eller maila till boservice@skurupshem.se.

Sidansvarig: Cecilia Carlstedt
Sidan uppdaterad 2021-09-08

Kontakt

Kontaktperson:

Skurupshem AB,
Södra Kungsgatan 1, 274 35 Skurup
Besök: Södra Kungsgatan 1, Skurup
Telefonväxel: 0411-53 64 50
info@skurupshem.se

Bankgiro 917-6280
Organisationsnummer 556429-3537

In English

Selected information in English - Manually translated pages.

Auf Deutsch

Ausgewählte Informationen auf Deutsch - Professionell übersetzte Seiten.

På www.skurupshem.se använder vi cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att fortsätta surfa godkänner du att vi använder cookies. Vad är cookies?