Svar: Vi kräver skrifliga eller digitala uppsägningar. På baksidan av ditt kontrakr finns en uppsägninsruta. Här skriver du under och skickar detta till oss. Antingen via post eller mail.
Du kan även med fördel säga upp din lägenhet p Mina Sidor. Gå in under kontrakt där du hittar uppsägning av kontrakt. Signera med ditt BankID och sedan får du en bekräftelse direkt.
Svar: Som anhörig (dödsbodelägare) kan du säga upp en avliden persons lägenhet. Balnektten finns under Flytta ut.
Det går också bra att kontakta kundtjänst och få blanketten hemskickad till en av dödsbodelägarna.
Uppsägningen ska ske inom en månad efter dödstillfället. Då ha man en kalendermånads uppsägning.
Svar: Skurupshem har ingen egen kö längre. Våår kö finns numera på Boplats Syd.
Man kan ringa dem eller logga in på deras hemsida för att ställa sig i kö.
Telefon: 010-22 20 500
www.boplatssyd.se
Svar: Om ni båda står påå kontraktet så gör vi en kontroll så att den part som vill bo kvar klarar av lägenheten ekonomiskt.
Om det är så att den part som vill bo kvar inte finns på kontraktet så ska man kunna styrka att personen varit skriven på adressen stadigvarande bott på adressen i 3 år.
Då kan man ansöka om att få ta över kontraktet.
Svar: 3 kalendermånaders uppsägning gäller vid flytt till serviceboende.
Svar: Då detta är en förbrukningsvara så står hyresgästen för denna kostnad själv.
Ta med ditt filter till en vitvarubutik (typ ELON) och köp ett nytt. DU kan även felanmäla och våra vaktmästare kommer då med ett nytt som du debiteras för ( ca 100kr).
Svar: Vi byter succesivt ut lysrör i badrumsbelysningar, men om du fortfarande har denna typ av belysning så är detta en förbrukningsvara och hyresgästen står själv för kostnad av bytet.
Ta loss lysröret och glimtäntaren. Ta med detta till en lampafför eller liknande.
Om man är osäker på detta byte, lägg då en felanmälan så kan våra vaktmästare hjälpa till mot självkostnadspris.
Hjälpte informationen på den här sidan dig?